Blog | SPEYK

ISDN stopt, zoek op tijd een alternatief

Geschreven door Jonie Koudijs | 12-feb-2019 14:53:07

Op 1 september 2019 stopt een groot aantal ISDN aansluitingen. Maak jij hier gebruik van? Dan is het nodig om op tijd een alternatief te zoeken voor jouw verbinding voor telefonie, internet en eventueel PIN- en alarmsystemen.

ISDN stopt

Door de toename van clouddiensten is ISDN steeds meer verouderd. De afgelopen 5 jaar is het gebruik van diensten in de cloud enorm toegenomen. Er zijn momenteel meer aansluitingen in de cloud, dan analoge en ISDN aansluitingen. Qua functionaliteiten kan ISDN niet meer verder innoveren en daarmee is het geen toekomstbestendige oplossing. Daarom stopt ISDN er dus volledig mee vanaf 1 september 2019.

Hoe weet ik of ik ISDN heb?

Je kunt eenvoudig checken of je zelf ISDN hebt. ISDN wordt gebruikt voor telefoonlijnen, PIN-oplossingen en alarmsystemen. Op de factuur van jouw telefonie kun je zien of je ISDN hebt. De volgende diensten worden opgezegd per 1 september 2019:

  • ISDN1/2 enkelvoudig
  • ISDN2 meervoudig
  • PSTN meervoudig

KPN heeft aangegeven dat ISDN12/20/30 tot ten minste 1 januari 2021 wordt ondersteund.

Een alternatief: bellen in de cloud

Hosted Voice is eigenlijk bellen over het internet, de cloud. Met Hosted Voice heb je alleen maar een internetverbinding nodig en een toestel. Er is geen fysieke centrale nodig, deze staat in de cloud waar je zelf de telefonie kunt instellen. Het toestel sluit je eenvoudig aan op de online centrale door een internetkabel.

Met Hosted Voice zit je niet meer vast aan de locatie waar je telefooncentrale staat. Een vast telefoonnummer kun je overal gebruiken, ook buiten kantoor. Op elk moment kun je doorschakelen of een belgroep aanmaken in de online portal. Op deze manier ben je altijd bereikbaar voor klanten.

 

Maak jij momenteel gebruik van een ISDN aansluiting en wil je graag ondersteuning bij het vinden van alternatief? Wij helpen je graag. Neem contact met ons op via onderstaande button of bel ons via 0318 - 743 333.