Mijn nieuwerwetse stage bij SPEYK (part 2)

Mijn tweede stageperiode bij SPEYK Nieuwerwetse ICT is gestart. De komende vijf maanden versterk ik de afdeling Sales en Marketing bij SPEYK. Een energiek, professioneel, dienstbaar en vooral leerzaam bedrijf met gevarieerde werkzaamheden.

Verwachtingen. Het doel van de stage is de vaardigheden en kennis die ik tijdens mijn studie op doe, toe te passen in de praktijk. Doordat ik nu de theorie en praktijk samen zie, krijg ik een goed beeld van de functie waar ik voor leer. Daarnaast wil ik leren over SPEYK zelf en over de producten die zij voert. De ontwikkelingen gaan razend snel. Zo wil ik bijvoorbeeld meer weten over het werken in de Cloud, DigiPlein365 en DigiKantoor365. Eén startpunt waarin al je informatie beschikbaar is, overzichtelijk, eenvoudig en gemakkelijk. Aantrekkelijk, toch?

ICT. Iedereen maakt er gebruik van. Denk bijvoorbeeld aan smartphones, laptops, tablets en alle apps die je gebruikt. Dit is heel belangrijk in ons leven geworden. Op school, op het werk maar ook in je vrije tijd. Altijd en overal bereikbaar zijn. SPEYK maakt dit mogelijk voor haar klanten. Een netwerk dat altijd gemakkelijk te bereiken is en waar je veilig en snel op kunt werken. Het valt me op dat het dagelijkse leven steeds makkelijker wordt door de ontwikkelingen op het gebied van ICT.

Werkzaamheden. Ik ga verschillende werkzaamheden uitvoeren, zowel op de Sales afdeling als de Marketing afdeling. Ook zal ik met de accountmanagers mee gaan op gesprek. Uiteraard heb ik ook schoolopdrachten waar ik aan moet voldoen. Denk daarbij aan acquisitie, verkoopgesprekken, offertes, relatiebeheer en CRM.

Volgende blog. Gedurende mijn stageperiode bij SPEYK Nieuwerwetse ICT zal ik een aantal keer een blog schrijven. Tot dan!